torsdag 26. juli 2012

Stolteppet


Stolteppet ble endelig ferdig her forleden. Liker veldig godt fargene på det, men så er det noe aldeles idiotisk da. Sammenheklingen var helt ny for meg. Måtte følge nøye med på en youtubevideo for å lære det. Lenge mellom hver gang jeg tok i dette arbeidet, og da skjer dette at jeg blander to hvitfarger. Skrekk og gru så dumt. Jeg ble så sur, men gadd ikke ta det opp igjen. Denne sammenheklingen var litt for stri, til å gjøre det to ganger på samme teppe. 


Jeg jobber litt med å godta feilslaget. Prøver å si til meg selv at dette er jo helt naturlig. Et lappeteppe skal jo være av litt forskjellig garn osv. Det hjelper ikke så mye, men "skitt au". Jeg rekker ikke opp igjen, for nå har jeg jo andre prosjekter på gang.


Kanten rundt består av løkker. Det skal jeg gjøre noe med. Skal hekle en trivelig bølgekant rundt. Hvem vet? Kanskje gulner dette hvite garnet, og da har jeg jo ergret meg helt forgjeves.

Noen ord til slutt av T. S. Eliot


Bare de som tar sjansen
på å gå for langt, kan
finne ut hvor langt det er
mulig å gå.


28 kommentarer:

  1. Aldeles nydelig teppe i sommerlige farger!! Du sier noe om at du har blandet farger ved en feiltakelse, men det er overhode ikke mulig å se på de bildene dine (jeg ser i alle fall ikke noe forskjell!)
    Fortsatt god sommer- og kos deg i stol-teppet! :-)

    SvarSlett
  2. Det var nydelig, og jeg ser overhodet ikke noen fargeforskjell på bildene.
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. For et nydelig teppe- jeg ser heller ingen fargeforskjell,syns bare det var kjempeskjønt!!
    Hilsen Anne Lise

    SvarSlett
  4. Så kjempefint teppe du har heklet!
    Dette hadde passet perfekt i min gyngestol ser jeg:)...spørs om jeg skal begynne å hekle, igjen, sånn ca 20 år siden sist:)
    Ønsker deg en fin helg, klem Hanne

    SvarSlett
  5. Der var det :)) Så gøy at vi har likedan teppe ;)
    Du hekler så jevnt og fint,flinke du ♥

    Benteklem

    SvarSlett
  6. Teppet ble kjempeflott. :)

    SvarSlett
  7. heisan... Berre gløym det med dei to kvitfargane...ser det ikkje eg !! Flott teppe og spennande samanhekling. Kiikka på innlegget nedanfor også. Kjempeflott veistykke det der. Må nok oppover der igjen. Ha det godt.

    SvarSlett
  8. Det ble kjemnpeflott, og det er vel bare du som ser den nyanseforskjellen.
    Dette er sommeren for håndarbeider, så ennå godt vi liker å holde på;))
    Nyt uka videre, klem;)

    SvarSlett
  9. Kunne ikke se noen særlig forskjell jeg, og det ble jo kjempefint. Jeg synes du er veldig produktiv, har endel uferdige prosjekter her også;)

    SvarSlett
  10. Teppet ser fint ut!
    Må sjekke ut den videoen.

    SvarSlett
  11. Teppet ble flott, og det er nok bare du som hefter deg ved at det er to hvitfarger.
    Kos deg videre, det må da komme noen fine timer!

    SvarSlett
  12. Teppet var utrolig skjønt og at det er to hvitfarver er det nok deg som ser best :-) Delikate fine farver <3

    Ønsker deg en fin ukeslutt
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  13. Koselig teppe, fint håndarbeid og lekre farver ;)
    Vakre sommertanker fra K@ri*

    SvarSlett
  14. For et nyyydelig teppe! Herlige sommerfarger. Kjenner det begynner å bli vanskelig å ikke falle for fristelsen til å hekle et slikt selv.

    Tusen takk for kommentar på bloggen min. Jeg har svart deg på spørsmålene dine der inne :-)

    SvarSlett
  15. Eit vakkert teppe i flotte fargar.
    Takk for kommentar hos meg. Pc og foto er blitt litt "gløymt" til tider i det siste - når formen ikkje er heilt på topp, så minkar og lysten til fotografering og blogging. Satser på bedre tider til hausten :o)
    Grå himmel dag etter dag påvirker og lysta til å dra med seg kameraet når eg er ute....
    Håper du har det bra.

    SvarSlett
  16. Syns teppet er nydelig jeg !! Herlige farger :-) Fint å hekle sammen også.Fargeforskjellene i hvitt syns jeg ikke har noe å si. Syns du skal være fornøyd med dette :-))Lekkert !! God sommer videre :-)

    SvarSlett
  17. Så ser jeg et alldeles nydelig teppe lenger nede... Fantastisk flott det du viser i mai, hvitt med mange fine farger ! :-)))

    SvarSlett
  18. Kjempeflott og delikat! og det vises ikke om det er fargeforskjell så vær stolt av teppet ditt.

    SvarSlett
  19. Ja det er som du sier "kommer tid kommer råd..." Nå ser det ikke ut som du er arbeidsledig med det første, og ikke har du mistet arbeidsgleden heller. Kjempekoselig teppe, i friske sommerlige farger! Du er flink! :)

    SvarSlett
  20. Å så nydelig stolteppe!Liker så godt disse oldemorrutene,og på bildene kan man ihvertfall ikke se forskjell på hvitfargene!Ikke tror jeg at det har så mye å si heller,så vær stolt av teppet ditt!Ha en god dag!

    SvarSlett
  21. Det er det uperfekte som kan gjøre fint!
    Vet du hva? Jeg synes det gav ekstra liv i teppet!
    Kjempefint ble det-
    Sett deg ned og vær stolt av deg selv.
    Jeg vet ikke opp ned på en heklenål en gang:)

    Klem fra Anne.

    SvarSlett
  22. Teppet ditt ble lekkert! Blås i fargeforskjeller!

    Klem

    SvarSlett
  23. Så flott teppe! Mye fint her siden sist, og rabarbrasafta hørtes god ut!!!

    Ha en flottfin dag, hilsen Elin

    SvarSlett
  24. Nydelig teppe og blogg. Har lagt meg til som følger.

    SvarSlett
  25. Kjempefint teppe i herlige farger!
    Forskjellen gjevner seg sikkert ut etterhvert :)

    SvarSlett
  26. Kjempefiiint!

    Håper du nyter sommeren :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  27. Kjempefint teppe! Feilen med to kvitfargar har eg også gjort ein gong... Lærte meg å leve med det :)

    SvarSlett
  28. You make lovely things, beautiful blog! :)

    SvarSlett