lørdag 6. oktober 2012

Ta dah


En herlig uke på Nordmøre er snart over. Været har virkelig stått oss bi. Alle måltider er inntatt ute. Ikke verst i oktober. Her har skjedd litt av hvert denne uken. Jeg har hatt opp til tre elektrikere på gang til å oppgradere det elektriske anlegget i hytten. Ensom har jeg ikke vært her, men det som har opptatt meg mest er disse herlige oldemorsrutene. 


En haug med farger har vært med på leken. Heklekrok og vakre garnfarger er topp for meg. 


Begynte med blomstene som krevde full konsentrasjon å lære seg. Fulgte mønsteret til denne herlige bloggeren med navnet Bunny Mummy. Herlige små, luftige blomster i hauger først. Så kommer oldemødrene til slutt. Full tutorial finner du her her


Jeg har heklet rutene sammen etter oppskrift fra min kjæreste  hekleblogger Lucy. Jeg har brukt denne oppskriften.  Har jobbet ganske intenst med dette babyteppet. Blir bare så ivrig. 



Til slutt ble det da et slags Ta dah. Manglet ca en meter garn til den siste kanten rundt hele teppet, men  jeg greier altså ikke å vente til jeg kommer hjem til garnlageret mitt. Jeg må bare dele det "nesten" ferdige resultatet med dere. Så her sitter jeg altså på blogger, og lager et innlegg på selveste "gudsjelovkvelden". Middagen er utsatt på ubestemt tid. Gubben er grei, og skjønner at dette har en deadline.(For meg)



Ser dere? Ikke mye tråd som manglet.


Lykke i hver rute. Håper at dette teppet får ligge over et lite vidunder av et menneskebarn.



Her tar jeg de siste bildene før det lovede regnet som skal komme. Regnet holder seg  heldigvis vekke ennå.




 Rene fargegleden. Er dere ikke enige ?

32 kommentarer:

  1. Rett og slett nydelig! Skjønne farger og de blomstene "gjore" hele teppe, supersøte :)

    SvarSlett
  2. Så nydelig det ble med de hvite blomstene! Og fargerikt og fint.

    SvarSlett
  3. Nydelig fint......og bare på en uke harr du vært veldig flink .
    Ikke hadde jeg klart det.
    Regnet er her iallefall ....det plasker da er det godt med håndarbeid :)
    Fortsatt fin helg til deg

    Klem

    SvarSlett
  4. Nydelig teppe. Fine bilder

    Mvh Lena.

    SvarSlett
  5. Så søtt med de blomstene!
    Du er flittig!

    SvarSlett
  6. Så koselig teppe :-) Nydelig med de søte små blomstene i <3

    Ønsker deg en fiin søndag
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  7. Så nydelig teppe. Ha fine dager.Klem :O)

    SvarSlett
  8. Renata7/10/12

    Så utrolig morsomt og søtt teppe!
    Er liksom litt fingernem, men hekkle kan jeg ikke:(
    Veldig inponert!

    Hilsen Renata
    morogde4ungene@hotmail.no

    SvarSlett
  9. Det var så herlig skrevet innlegg. Kjenner godt den deadline følelsen. Bare MÅ bli ferdig NÅ!! Teppet ble nydelig. Jeg blir glad av å se på det. Søte blomster i glade farger. Så flink du har vært.

    SvarSlett
  10. Anonym7/10/12

    Det fineste teppet jeg har sett på
    lenge,supernydelig. :)) Dette må jeg
    inn og lære meg. Blir så inspirert
    her inne hos deg,jeg pleier å kikke
    inn her hvis jeg har dårlig arbeidslyst
    en dag og vips så kommer kreativiteten.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  11. Hei.
    Såå nydelig et teppe ,flink du er,
    Herlig med blomst i midten.
    Ønsker deg en fin fin søndag,
    Klem fra sylvia

    SvarSlett
  12. Så nydelig det ble. Det mønsteret skal jeg virkelig sjekke ut.
    Ønsker deg en flott søndagskveld.
    Klem Tone

    SvarSlett
  13. Er jo rene blomsterbedet jo ! Vakkert !!!

    SvarSlett
  14. Er jo rene blomsterbedet jo ! Vakkert !!!

    SvarSlett
  15. Jo, helt enig:) et skikkelig gladteppe med nydelige farger :))
    Ha en fin kveld, klem fra meg :)

    SvarSlett
  16. Nydelig teppe..og for et arbeid med de blomstene først! Skikkelige gladfarger, det liker jeg;)
    Blir vel Mørehelg mot helga for oss, og da skal sola komme tilbake igjen.
    Ha en god søndagskveld videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  17. Nydelig teppe i glade farger! Så flink du er! Det ble så fint med de blomstene i midten på hver rute, virkelig dekorativt! :-)
    Ønsker deg ei fin-fin ny uke!

    SvarSlett
  18. Hi , I love your Daisy Granny blanket ! Thank you so much for letting me know you had made it. It's always wonderful to see something made from my tutorials :0)
    Jacquie x

    SvarSlett
  19. Det ble nydelig! Jeg fikk lyst til å prøve meg på slike ruter jeg også.
    Ellen :)

    SvarSlett
  20. Det ble veldig fint!
    Herlige farger :)
    Vil du vinne et års-abonnement på BoligPluss til deg selv eller en venn
    kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
    Klem Anette ♥

    SvarSlett
  21. Flittige flinke du.:-)) så flotte farger .:))

    været har vært fantastisk her i dag...svimete veps fortsatt...eneste minus.:)) hehe...

    vi får nyte høsten mens den er her..vips er jula her..))

    KLEM

    SvarSlett
  22. wow, det er nydelig! så flink du er!!

    klem

    SvarSlett
  23. Så nydelig teppe!
    Lekkert!
    Til å bli glad av :-)
    Flinka!

    Ha en fin torsdag!

    Klemmer

    SvarSlett
  24. Veldig enig!
    Et skikkelig "Gladteppe" dette her!Herlige farger!
    Du er jammen meg flink altså.

    Takk for titten og fin helg til deg :)

    SvarSlett
  25. Jeg blir glad bare jeg ser heklearbeid og
    garnfarger, helt vidunderlig. :)

    SvarSlett
  26. For et nydelig teppe! Herlige farger, og morsomt med blomsten i midten. God helg til deg! : )

    SvarSlett
  27. Wow , snakk om kunstverk , du er fenomenal flink med hendene dine!!
    Takk for tipset om hvordan en hekler rutene sammen ;)
    Jeg fikk en stor berepose med strikkaruter med min mor nå da jeg var på Averøya, hun har så dårlig syn , så jeg fikk æren å prøve å sette de sammen, hjelp...;)
    Ha en fin dag!
    Klem, Hanne

    SvarSlett
  28. Hei!
    Ja, det teppet kan du være stolt av! Det var veldig pent med blomstene i midten!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  29. Teppet ditt er aldeles nydelig....og skikkelige gladfarger!
    Ønsker deg en fin helg :)

    SvarSlett
  30. For et lekkert teppe!
    Flotte farger :)

    SvarSlett
  31. Fantastisk fint, sånt vil eg også lære meg å lage. Takk for at du delte!

    SvarSlett
  32. Sitter her og surfer litt i bloggen din og kom over dette teppet helt nydelig. De Daysirosene gjorde susen, kanskje et prosjekt til sommerhekling for meg, takker for link til oppskrift :-)

    SvarSlett