torsdag 3. januar 2013

Årets første Ta-dah


I år går jeg rett på en Ta dah, og jeg er så glad  for at dette babyteppet ble ferdig i dag. Teppet er heklet med en blanding av Dale baby merino ull, og Sisu ullgarn.

 Se de glade fargene. Noe gildt og sprakende som gir meg godt humør. Happy happy, eller? Kanten rundt ble heklet med vanlige staver. Til slutt heklet jeg en rad med krepsemasker.

Hver lapp tar litt tid å hekle. Lappene er tettheklet, og teppet blir veldig solid og fast når hver lapp blir heklet sammen. Var litt i tvil hvordan jeg skulle feste lappene til hverandre. Sy eller hekle? Jeg tok sjansen, og valgte sammenhekling. Med rød tråd ble det fint etter min smak. De to nederste bildene viser baksiden. Absolutt ingen ting å skamme seg over. 



Til slutt må jeg bare henvise til den engelske bloggeren Little Tin Bird som har inspirert meg til å lage dette teppet. Jeg er stadig innom hennes blogg for å se og lære nye grep med heklenålen.


Godt og fargerikt nytt år til dere alle.

28 kommentarer:

  1. Hei,
    Men å flott det ble, flink du er,
    Deilig med farger nå ,
    Godt nyttår til deg,
    Ha en fin kveld,
    Klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Kjempefint teppe i glade farger;) Det er alltid deilig å kunne si Ta-da;) Kanskje spesielt etter et så stort prosjekt:) Ønsker deg et strålende år!

    SvarSlett
  3. Direkte nydelig!!
    Jeg har selv et teppe jeg sliter med å "ta-dah'ere" nettopp pga sammenføyingen av lappene, men dette ble fint!
    Ha et fortsatt godt nytt år, klem;)

    SvarSlett
  4. Nydelig, et riktig glad teppe :) Litt av en jobb, du er kjempeflink!
    Godt nytt år fra meg.

    SvarSlett
  5. Lekkert teppe i glade farger! Fint med den sammenheklinga. Artig å komme i mål med et slikt stort prosjekt. Godt jobba!

    Godt nytt år!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Nydeleg teppe i flotte farger.

    SvarSlett
  7. Rett og slett kjempefint! Eg er ganske blank når det gjeld hekling. Godt nytt hobbyår!

    SvarSlett
  8. Du verden så flott :))
    Snakk om å mestre heklekroken ;) Kjempeflinke du :))
    Du er flink med farger ♥

    Godt nyttår,gleder meg til å følge deg :)

    Klem Bente

    SvarSlett
  9. Kjempe fint i flotte farger. Kjekt å starte året med å bli ferdig med noe.
    Det har også jeg gjort og det blir en god følelse.
    Fin kveld til deg
    Klem

    SvarSlett
  10. Så fint teppe! I spreke og glade farger! Det er godt å ferdigstille et stort prosjekt, spesielt når man er fornøyd med resultatet:)

    Ønsker deg et godt nytt og kreativt år!

    SvarSlett
  11. Skikkelig gladteppe! Jammen litt av et tålmodighetsarbeid! Minner meg på mine to nesten-ferdige tepper som ligger på hobbyrommet.... Ja ja. De får ligge der litt til i påvente av arbeidslyst :)
    Godt nytt år forresten! Deilig med blanke ark og fargestifter til :)
    klem fra Sissel

    SvarSlett
  12. Herlig teppe! Fargerikt og fint, heldig den lille som får dette. Ønsker deg ei god helg:)

    SvarSlett
  13. Et teppe du har all grunn til å være fornøyd med. Supert fargevalg!

    SvarSlett
  14. Anonym5/1/13

    Det var et nyydelig teppe Mariann,
    kjempefine farger. :) Du lager så
    mye flott og så rask du er da.:)
    Gleder meg til å følge bloggen din
    videre og GODT NYTT ÅR hvis jeg ikke
    har sagt det før.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  15. Kjempe fint teppe i fine farger. Takk for du var innom bloggen min med kommentar slik at eg fann deg :). Mykje fint på bloggen din. Eg lyt noko sette meg ned se litt meir. Goé kveld videre . Klem

    SvarSlett
  16. Hei høpp!!

    Nydelig teppe og fantastiske fARGER du har valgt.

    Du er flink altså:)

    Takk for koselige ord inne hos meg:)

    Nyt ny uke!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  17. Det ble et kjempefint teppe! Herlige farger! :) Godt nyttår! Klemmer

    SvarSlett
  18. Nydelig baby-teppe i flotte farger! :-)

    Jeg holder på med et hekle-teppe, men har hatt en laaang pause...det blir vel tatt fram igjen med tid og stunder..
    Ha ei fin ny uke! :-)

    SvarSlett
  19. Vilken jättefin baby-filt du gjort.. Såå fina färger..

    Kram Maidi

    SvarSlett
  20. Flott teppe i glade farger, ja!

    SvarSlett
  21. Ja, det var et fargerikt og flott hekleteppe!

    SvarSlett
  22. Så nydelig teppe, rene teppemaskinen du jo:)
    Nå kom jeg på at jeg har lapper som skulle vert heklet sammen , tror jeg sender de till Bergen;)
    Ønsker deg et fargerikt nytt år!
    Klem Hanne

    SvarSlett
  23. FOR et vakkert håndarbeid!
    imponert

    SvarSlett
  24. Anonym11/1/13

    Så Nydeligt teppe! ;-) ha ei strålande helg.

    SvarSlett
  25. For et nydelig teppe ! Godt Nytt År til deg fra bestemor som ikke er helt frisk. Like før jul fikk jeg diagnosen MS. Av den grunn har jeg ikke hatt energi til blogging, men håper jeg kan få en medisin som bremser utviklingen noe ! Klem fra meg og tusen takk for koselige komentarer i året som gikk!

    SvarSlett
  26. Så flott og fargerikt teppe!

    SvarSlett
  27. Du er bare så kjempeflink!!

    ha en fin søndagskveld :)

    SvarSlett
  28. Så fine tepper. Kan ikke du skrive litt om montering. Høres så fint ut og hekle de sammen etter hvert.

    SvarSlett